Connect with us

À vos plumes

!كلنا تائهون يا صديقي

Published

on

أريد الشيء و أريد نقيضه ..

أريد أن أنعزل و أرتاح و أريد أن أجالس البعض و أضحك و أصنع معهم ذكريات جميلة. أريد أن أحلم و أتخيل و أريد أن أعيش الواقع بكل جوانبه.

أريد أن أحب و لا أريد … و ما المغزى من كل هاته الصراعات و من المنتصر فيها؟ .. لا أدري و لكن أعلم أني لست من سينتصر فعقلي يهدمني كل يوم .. كل ساعة .. كل لحظة .. و مع كل حرف أكتبه أرمي بعضا من ذلك الركام في هاته السطور .. و مع كل جزء يسقط أشعر أنني أفقد نفسي و أشعر أنني أعيد اكتشافها من البداية .. صراعات مخيفة تحتدم داخلي و تتداخل مشكلة متاهة مركزها الأنا التي ما عدت أعلم كيف أصفها فكلما وصفتها وجدتها تشكلت في صورة جديدة ووجدت أني قد غفلت عن بعض الجوانب فيصير محالا رسمها أو ترجمتها إلى حروف .. رغم أنها مدفونة في كل سطر وكل كلمة وكل حرف وحتى في هامش الورقة الذي لا يحمل لمسة الحبر …

ما عدت أعرف ما أريد يا أمي و أشتقت لنفسي، أشتقت لجوانبي المبتسمة، لجوانبي المشعة، لجوانبي السعيدة .. لجوانبي الراحلة التي تركتني أتخبط في الأطلال و الحنين للماضي و الرغبة في التقدم نحو المستقبل المجهول …

وفي هاته الليلة الباردة تدفقت في صدري أفكار متشعبة جعلتني أشعر بالدفء فبعضها حمم من الغضب و بعضها لمسة دافئة من الإهتمام و كلها تتداخل في عنف و عنفوان و أنا أغوص فيها في سكون يعم أقصى ربوع ذاتي … و لكن ما عدت أعرف بماذا أشعر؟! فالنظام موجود و الفوضى موجودة والسكون موجود والضوضاء موجودة والسلم موجود والحرب موجودة وكلها انعكاسات لي و تغيرات حالي و لكن حضورها كلها في آن هو ما دمر مفهوم المنطق داخلي ..

أنظر للنجوم آملا أن ترشدني سبيل الانتفاضة على الوضع الحالي على الرغم من ثقتي بأن النجوم لم تكن يوما بهادية لمن أضاع طريق الوصول لذاته و لكن لا أحد يعلم ما يدور في رأسي .. حتى أنا .. خاصة أنا .. فقد استسلمت ومللت البحث عن نور لا أدري شكله .. أهو بشر ينتزعني من حضيض الأفكار السوداء؟ أم هي ضربة حظ تقلب عالمي و تبكيني فرحا؟ ولكني متيقن أن نفسي هي منقذتي و معذبتي .. إذ ما عدت أعلم كيف أوجهها فقد حطمت أمواج النكسات الدفة و تركتني تحت سماء من التيه و بحر من الغضب .. تشتعل ذاتي و ترتفع شدة الغضب أحيانا و أحيانا أجلس أتأمل النجوم و أشعر بكل شيء : تدفق الدم في عروقي ، تعب تحت عيون أرهقها الأرق ، و صدى يتكرر في رأسي مخلفا روتينا قاتلا …

أنا متعب يا أماه …أريد أن أغير كل معالم الواقع بدءا بنفسي .. وخاصة نفسي .. فقد مللت وتعبت من كل التعقيدات و المخاوف و القلق … متعب ليس لأني أفكر لكن لأني أفرطت في التفكير في فرضيات ترهق العقل و تثير جراح في صدر متخن .. لقد بانت ندوب الواقع على عينين لم تذرفا دمعا بل كبحت جماح كل الهموم و حين جهزت قافلتي لأعبر العاصفة نسيت نفسي ونسيت القافلة و بدأت بالدوران حول هالة من الإحباط فككتني إلى مليون شظية .. لكن، سأبتسم فالفجر قادم و سأتناسى مشاكلي غدا وأجمع شتات نفسي و أنتفض.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
45

Share your thoughts

Continue Reading

À vos plumes

5 Amazing Facts About Dreams !

Published

on

The Dream is an eye-opening, and sometimes a nightmarish, journey to another world related to ours, new faces, new places, mysterious images and many questions but no answers.

Dreams are all of that and much more. Here are 5 Amazing facts about dreams that’ll make you Surprised !

 

Fact #1: You can’t read anything while dreaming, or even tell what time it is  :

Sometimes you are unsure if you are dreaming or not, the easier way is to try reading something. Try to create a book in the dream and read its first lines. Well mostly you will fail and the majority of people can not read in their dreams !

The same goes for time. Each time you try to look at clock and know the time, you will get a different time and it will not be clear. Does that mean that there is no Time in the dreams ? or is Time just a river in the dreams ! Let me know what do you think !

 

Fact #2: Lucid dreaming

There is a whole subculture of people practicing what is called lucid or conscious dreaming.

There are many techniques and ways to learn how to control your dreams. Many people have this skill and can make amazing things like flying, swiming, visiting many places and creating many new dimentions !

Next time, we will talk more about these techniques !

 

Fact #3: Inventions inspired by dreams

As I told you, dreams can be a door to another world. This door is a great source of inspiration and innovation and there are many example among the greatest inventions of mankind :

The idea for Google -Larry Page

Alternating current generator -Tesla

DNA’s double helix spiral form -James Watson

The sewing machine -Elias Howe

Periodic table -Dimitri Mendeleyev

…and many, many more.

 

Fact #4: Premonition dreams

In this case  dreams open a door for the future , there are many people who dreamt about things which happened to them later, exactly as they saw in their dreams !

You could say they got some signs from the future or it might just have been pure coincidence. That’s really interesting . How can they know about their future !

Some of the most famous premonition dreams include:

Abraham Lincoln dreamt of His Assassination

Many of the victims of 9/11 had dreams warning them about the catastrophe

Mark Twain’s dream of his brother’s demise

19 verified precognitive dreams about the Titanic catastrophe

 

Fact #5 Unbelievable sleepwalkers

Sleepwalking is a very rare and potentially dangerous sleep disorder.

It is an extreme form of REM sleep disorder, and these people don’t just act out their dreams, but go on real adventures at night.

If you see someone who has this issue, don’t be afraid and try to wake him up and he will be back to the normal mood. Be careful because He can commit suicide or jump from his window when he is sleeping. So wake him up or make sure that he is back to his bed !

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Share your thoughts

Continue Reading
0