Connect with us

Culture

Review | Fast Track mobile game.

Published

on

Ladies and gentlemen, it’s time we present to you another game that might pique your interest. After Destiny 2’s review, we come back to you with a lightweight game that will entertain you during your breaks. Whether you’re tired from work or taking a 15-minutes break between study sessions, this might be the game for you.
The Arcade-game we’re going to talk about today is « Fast Track » developed by FunTimes. Its concept is quite easy to grasp. As stated by the developers in the « Play Store »‘s description:

« Tap Left & Right to steer and avoid all obstacles. Make sure to collect all pluses and stars to unlock new fast characters. »

-FunTimes

       Although, the levels are what actually get faster not the characters. That aside, the levels keep getting more and more challenging as you progress throughout the game.

– Screen captures displaying some of the levels/obstacles the players face.

 

So, What did I like about this game?
⦁ The creativity of the developers was clearly demonstrated through the variety of the obstacles I faced while playing it. Each level, they managed to surprise me with a more challenging level.
⦁ Unlocking new characters gives a fun vibe to the game.
⦁ It’s definitely not a pay-to-win mobile game. If anything, far from it. I’ve already completed it and waiting for new levels.
⦁ Even after having finished all levels, going back to make sure I score at least 2 stars per level felt quite challenging and fun to do.

Though, some things were a bit annoying but toleratable (At least, in my case. Some people’s reviews in the play store weren’t as friendly as expected.)
⦁ The ads… It’s obviously always the ads with mobile games. But it’s quite easy to just shut down wifi while playing. That will easily turn them off.
⦁ The music was so repetitive that I muted the game. There is only one soundtrack playing during the gameplay. I just put other music while playing.
Would I recommend this game to a friend?
Hell yeah! The game was extremely fun to play.
Google Play Store ratings: 3.8 stars.
Apple App Store ratings: 4.6 stars.
Personal ratings:
Gameplay: 4/5 [Should the music be more dynamic it would be a solid 5/5] ⦁ Fun: 4/5
Difficulty progression: 5/5

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Share your thoughts

Continue Reading

Culture

الحدود: شبكة الأخبار العربية الساخرة

Published

on

لا يخفى عليكم قرائي الأعزاء تزايد عدد المنصات الإخبارية الإلكترونية -عربية كانت أم أجنبية- في عصر أصبح فيه تناقل المعلومة أسرع وأكثر أهمية من المحتوى في حد ذاته، ولا بد أنكم لاحظتم تدني مستوى هذا النوع من الصحافة المكتوبة، وتجلت لكم مظاهر عدم الاحترافية وتفاهة المحتوى.

ولعل أبرزها نشر الأخبار قبل التثبت من صحتها، والمتاجرة بالمواضيع التي تعتبر نوعا ما حساسة في مجتمعنا، إلى جانب اعتماد أسلوب الclickbait حيث تجدون أن العنوان لا يطابق مضمون المقال ولا هدف منه سوى « اصطياد » القارئ وحثه على تصفح الموقع.

وفي جهة مقابلة، بعيدة كل البعد عن ما عهدناه من محتوى صحفي، نجد لونا جديدا من المواقع الإخبارية يمزج بين السخرية من جهة ونوع من الحسرة من جهة أخرى.

« الحدود » هي شبكة إخبارية أردنية ساخرة تأسست سنة 2013، وتتناول العديد من المواضيع في مجال السياسة، المجتمع، العلوم والتكنولوجيا، الإقتصاد وغيرها… ويتألف فريق العمل من 8 أشخاص إلى جانب المتعاقدين من كتاب ورسامين ومصممين. وإليكم تعريف أصحاب الموقع الفريد من نوعه بأنفسهم:

 

تعريف الحدود بالموقع

 

نجد في هذا الموقع قسمين أساسيين : أولهما بعنوان « الحدود » وهو قائم أساسا على السخرية ونقد ظواهر اجتماعية أو سياسية عن طريق تداول أخبار مزيفة والتعليق عليها. أما ثانيهما فهو يحمل عنوان « ليتها الحدود » وذلك لأنه يعنى بما صح من الأخبار المتعارضة مع المنطق أو القيم المتفق عليها عامة.

 

السياسة التحريرية لموقع الحدود

 

وقد دأبت هذه المنصة على العمل الجاد والسعي إلى توسيع فريق العمل وتطوير المحتوى، مما أهلها للحصول على جائزة One World Media عن الفئة الخاصة.

للإطلاع على الموقع والتواصل مع الفريق المسؤول عنه، يمكنكم زيارة الموقع التالي: https://alhudood.net/

المصادر:

 https://alhudood.net/

https://www.oneworldmedia.org.uk/

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Share your thoughts

Continue Reading
0