Connect with us

Actualités

إغلاق المعهد العالي للعلوم الإنسانية بتونس ISSHT

Published

on

أصدر المجلس العلمي للمعهد العالي للعلوم الإنسانية (ابن شرف) صباح البارحة 22 أكتوبر 2018، بلاغا بإيقاف الدروس و إغلاق المعهد لأجل غير مسمى، و ذلك لخطورة الأوضاع بالمعهد حسب ما جاء فيه.

كما نشرت الكتابة العامة للمعهد في نفس اليوم على صفحتها الرسمية بموقع فايسبوك بيانا للرأي العام صادرا عن المجلس العلمي، يشرح فيه أسباب غلق المعهد و اللتي تمثلت أساسا في أحداث تبادل عنف بين الطلبة.

 

و قد تبين أن طلبة المعهد معتصمون منذ يوم 8 أكتوبر 2018 حاملين جملة من المطالب من بينها إلغاء نظام الغيابات، و اللتي تمّت الإستجابة لمعظمها بعد مفاوضات بين الطرفين.

و ردّا على ما ورد ببيان المجلس العلمي، أصدر كل من الإتحاد العام التونسي للطلبة و الإتحاد العام لطلبة تونس بالمعهد بيانا توضيحيا لأحداث البارحة، مؤكدين على أنها مجرد مناوشات كلامية بين أعضاء النقابتين و لم يتم تبادل العنف خلالها.

و قد أكدت الكتابة العامة بالمعهد البارحة على صفحتها الرسمية على أن تعليق الدروس لا يزال ساري المفعول، و ذلك إلى حين إشعارها الطلبة منذ دقائق بقرار استئناف الدروس غدا الأربعاء 24 أكتوبر 2018.

22/10/2018

 

23/10/2018

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Share your thoughts

Actualités

Coup de gueule : I take you, for better for worse, in sickness and in health… then smash your head with an axe.

Published

on

And I take you, for better for worse, in sickness and in health…

That’s what you said to her the day you swore to god that you’ll never harm her.

A Tunisian man, hits his wife with his Audi car, dragging her around 30 meters on the road, then smashes her head five times with an axe.

That’s what we’ve all read in the article that circulated lately online, that’s what some of us could watch in the video recorded by a witness, that’s the shame he brought to his country and his people, but he is just one of many…

Domestic violence, something that authorities take lightly in Tunisia, something that should never be tolerated if you ask me, something so usual, so casual, daily life routine for many Tunisians if you ask around… something ugly..

“policemen and firefighters, who have seen a lot of terrible things, are horrified. The people in the region were shocked and saddened (when they heard about the incident) . This bloody act is particularly cruel in how it unfolded and in its brutality” reported a local magazine in Limburg.

The victim, a teacher, mother of two, killed by her husband after three years of marriage.

That was his solemn vow ladies and gentlemen…

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Share your thoughts

Continue Reading
0